A Coca-Cola Europacific Partners, a német palackozó és forgalmazó szeptembertől újabb áremelést vezet be. A döntés minden fő márkát érint, így a Coca-Colát, a Fantát és a Sprite-ot is. A Bild beszámolója szerint a drágulás ezúttal is a kétjegyű arány alatt marad, vagyis a fogyasztók 2 és 9 százalék közötti plusz költséggel számolhatnak.
A háttérben a vállalat szerint elsősorban az emelkedő energiaköltségek és a bérnyomás áll. Bár a cukor ára jelenleg alacsonyabb, ez a hatás a hosszú távú szerződések miatt nem érződik a rövid távú beszerzéseknél. A lépés így egyértelműen a működési kiadások fedezését célozza.
Az időzítés sem véletlen: legutóbb 2024 szeptemberében emelt a vállalat, akkor is hasonló mértékben. A mintázat arra utal, hogy a cég évente egyszer, az inflációs környezethez igazítva hajt végre áremelést.
A végső ár ugyanakkor nem a gyártó, hanem a kiskereskedelem kezében van. A szupermarketek és diszkontláncok döntenek arról, hogy a beszállítói költségnövekedést teljes mértékben, részben vagy egyáltalán nem hárítják át a vásárlóra. Az eddigi tapasztalatok alapján azonban a legtöbb bolt a magasabb árakat közvetlenül érvényesíti a polcokon.
Miért fontos ez? Mert a Coca-Cola árstratégiája sokszor irányt mutat más nagy italgyártóknak is. Ha a német piacon sikeresen át tudja vinni az emelést, a régiós országokban – így Magyarországon – is reális forgatókönyv lehet a következő hónapokban egy hasonló drágulás.
Európa szomja mentette meg a Coca-Colát – drágábban is jól fogyott az üdítő
Az amerikai üdítőital-gyártó bevétele és a nyeresége is jobb lett a vártnál. A Coca-Cola az erős európai fogyasztásnak és az áremelésnek köszönheti a kiemelkedő negyedéves teljesítményt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.