Rekordszámú, 123 millió amerikai látta a tengerentúli profi amerikaifutball-liga (NFL) vasárnapi nagydöntőjét, a Las Vegasban rendezett 58. Super Bowlt. Ez a szám magában foglalja az összes platformot: a CBS-t, a Nickelodeont, az Univisiont és a streaming (Paramount+ és NFL+) szolgáltatásokat is. Összehasonlításképpen: tavaly 115 millión nézték meg a mérkőzést.

Super Bowl - Kansas City Chiefs v San Francisco 49ers - GameKansas City Chiefs' quarterback #15 Patrick Mahomes runs with the ball during Super Bowl LVIII between the Kansas City Chiefs and the San Francisco 49ers at Allegiant Stadium in Las Vegas, Nevada, February 11, 2024. (Photo by TIMOTHY A. CLARY / AFP)
Rengeteg ember volt kíváncsi a címvédésre.
Fotó: AFP

A vasárnapi nagydöntő a második legnézettebb amerikai televíziós közvetítés a történelemben az Apollo 1969-es Holdra szállása után, amely a becslések szerint 125-150 millió amerikai nézőt vonzott. Ehhez hozzá kell tenni, hogy akkor az Egyesült Államok lakossága alig haladta meg a 200 milliót. Az amerikai futball továbbra is a legnépszerűbb műsor az amerikai televízióban.

Tavaly a 100 legnézettebb amerikai televíziós közvetítés között 93 NFL meccs szerepelt. Viszont a nézők egyre inkább a streaming felé mozdulnak el és az NFL-t leszámítva az amerikai televíziózás egyértelműen hanyatlik: 2023 első kilenc hónapjában mintegy 5 millió amerikai háztartás mondta le a szolgáltatást – írja a Financial Times.

Taylor Swift is megdobta a számokat

A címvédő Kansas City Chiefs hosszabbításban 25-22-re legyőzte a San Francisco 49ers csapatát a nagydöntőben. Az NFL-ben ez a kilencedik alkalom, hogy egy klub meg tudta ismételni egy évvel korábbi sikerét, legutóbb 19 éve volt erre példa. Az esemény nézettségét tovább növelte, hogy a Kansas City Chiefs egyik sztárjának, Travis Kelcenek a világhírű énekes barátnője két japán koncert között ugrott haza a Super Bowlra.

Az elemzők szerint Taylor Swift és Travis Kelce kapcsolata miatt sok fiatal nő is érdeklődni kezdett az NFL-meccsek iránt. A Super Bowl az egyik legnagyobb szabású sportesemény a világon, nem csoda, hogy rengeteg pénzt is mozgat. A vállalatok dollármilliókat költenek a 30 másodperces reklámokra: az idén egy ilyen hirdetés ára 6,5-7 millió dollár közül alakult, és minden üres másodperc elkelt.

Ehhez kapcsolódik, hogy a jegyek átlagára eléri a 9850 dollárt, ami 70 százalékkal magasabb a tavalyinál, és 54 százalékkal több, mint 2020-ban. Az NFL-é a jegybevétel 100 százaléka, emellett további több tízmillió dollárral gazdagszik a szurkolói relikviák árusításából, nem is beszélve a közvetítési jogok eladásáról.

Két OTP ára a tét a Super Bowlon, a Chiefs és a 49ers játékosainak kaszinózni is tilos Vegasban

Sportfogadási rekordot hozhat az NFL nagydöntője: az American Gaming Association felmérés szerint ugyanis 67,8 millió amerikai – a teljes lakosság közel negyede – köt majd fogadást a meccsre, ami 35 százalékos bővülést jelentene tavalyhoz lépest. Az 58. Super Bowlt vívó Kansas City Chiefs és a San Francisco 49ers játékosai viszont még a kaszinókból is ki lesznek tiltva a mérkőzés végéig.