Jelenleg is többtucatnyi helyszínen zajlik a MÁV-Volán csoporthoz tartozó mosdók felújítása: az állami társaság azt vállalta, hogy az év végéig közel 1200 mosdót teljesen felújítanak.
Az év elején Lázár János a 10 pontos vállalásában jelentette be, hogy a csoport összes mosdóját egytől egyig felújítják. Az építési és közlekedési miniszter ismertette, hogy a korábbi években háromszáz darab mosdó lett felújítva, azonban
mindegyik vasútállomáson található mosdót, illetve a buszpályaudvarokon lévő több mint kétszáz darab nyilvános WC-t is felújítják.
A miniszter a héten a közlekedésinfón elmondta, hogy
a mosdók felújítása 6,5 milliárd forintba kerül: ezt az összeget belső forrásból teremtették elő.
Lázár János megismételte, hogy a Mol-benzinkutak rendszeréhez hasonló megoldást vezetnek be a nagy pályaudvaroknál, a kisebb helyszíneken pedig élő munkaerőt használnak majd az üzemeltetéshez.
A pályaudvarokon a mosdók használata fizetős lesz, de a MÁV csoport utasai ingyen használhatják, akár applikációval, akár érvényes jeggyel vagy bérlettel.
Az építési és közlekedésügyi miniszter hozzátette: egyszerre körülbelül száz mosdó felújítása zajlik, majd a következő ütemtervben újabb és újabb száz mosdót kezdenek el átépíteni. Ezt a folyamatot tartva pedig az év végéig az összes MÁV-Volán csoporthoz tartozó WC-t meg tudják újítani.
„1200 mosdója van a MÁV-Volán csoportnak és föl kell újítani minden mosdót. Ez a helyzet, nekem ez jutott” – mondta még márciusban a miniszter. Akkor úgy fogalmazott, ha a MÁV-Volán csoport szolgáltatást nyújt, akkor az utasok nem csalódhatnak a minőségben, de sajnos
még mindig van több száz olyan mosdó, amely nem komfortos.
A legelső felújított mosdót márciusban adták át a kelenföldi autóbusz-állomásnál: kevesebb mint egy hónap alatt végeztek a munkálatokkal, amiről az építési és közlekedési minisztérium is beszámolt.
A sajtót korábban bejárta a Magyar Közlekedési Klub Facebook-posztja, amely arról számolt be, hogy egy hétig volt használható állapotban a megújult állomási mosdó Velencén, aztán hosszú ideje nem látogatható, és a bejáratára azt írták ki, hogy „műszaki okok miatt zárva van”.
A mosdó felújításáról maga a MÁV is beszámolt, de jelenleg a társaság oldalán annyit közölnek, hogy továbbra is „az akadálymentes WC a felújítás alatt nem üzemel”.
A Világgazdaság azt is megírta, hogy a mosdók felújítása mellett a MÁV összesen 36 állomás megújítását is tervezi. A Balaton menti vasútállomásokon a munkálatok 2025 utolsó negyedévében vagy 2026 első negyedévében indulhatnak meg, és 2027 harmadik negyedévében zárulhatnak le.
Így lesznek olyan vasútállomások is, ahol a mosdók felújításán kívül
Hegyi Zsolt, a MÁV-Volán csoport vezérigazgatója pár napja egy rádióinterjúban elmondta, hogy közel 20 helyszínen már el is készült a mosdófelújítás. Kiemelte,
a balatoni állomásokon lévő mosdók felújítását be akarják fejezni még a nyári főszezon előtt, de ha valamelyik tóparti állmáson nem indult el a munka, akkor azt majd csak szeptemberben kezdik el.
A vezérigazgató hangsúlyozta: az év végéig kidolgozzák, hogy a felújított mosdókban milyen módon üzemeltetik majd a beléptetést, de a lényeg, hogy a MÁV-Volán csoport utasai ingyen használhassák, illetve hogy az elkövetkező évekre is megőrizzék a szolgáltatás színvonalát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.