
Negyedmillió korsó sör koncertenként: rekordot döntöttek a Wembley-ben az Oasis-rajongók
Gyakorlatilag kiitták a sörkészletükből a Wembley italpultjait az Oasis koncertjein tomboló rajongók: koncertenként 250 ezer korsó sört fogyasztottak el a bulizók, ami új rekordnak számít. Ez a korsónkénti 8,2 fontos árral számolva körülbelül kétmillió fontos bevételt jelent minden egyes este – derül ki a The Times cikkéből.

Összehasonlításképpen, a hasonló kaliberű, a Wembley-t szintén egymás után több este is megtöltő sztárfellépők, mint a Coldplay vagy Taylor Swift koncertjein jóval kisebb mennyiségű sör fogyott: a Chris Martin vezette rockbanda bulijain körülbelül 120 ezer korsó, míg a kanadai énekesnő fellépésein nagyjából 40 ezer korsó sört adtak el, mondjuk a három produkció rajongótábora eléggé különböző, így a fogyasztásbeli eltérések sem mondhatók meglepőnek.
Nem csak a Wembley-ben fogyott jól a sör, a koncert előtt a város vendéglátóhelyei is megteltek a bulira alapozó Oasis-rajongókkal, a kocsmák mellett a felső kategóriás éttermek forgalma is érezhetően megugrott, különösen azoké, amelyek valamelyik nagyobb metrómegálló közelében találhatók.
Martin Williams, az Anglia-szerte számos hotelt és éttermet üzemeltető Evolv cégcsoport vezérigazgatója szerint most különösen jól jött ez a lökés a vendéglátóiparnak, amely hónapok óta igen komoly problémákkal küzd. A társadalombiztosítási járulékok és a minimálbér emelkedése miatt tavaly október óta 70 ezer munkahely szűnt meg az iparágban.
Cardiffban is jót tett a kocsmák forgalmának az Oasis turnéja
A turné első két koncertjének Cardiff adott otthont, és Londonhoz hasonlóan a walesi főváros vendéglátóhelyeit is valósággal elárasztották az Oasis-fanatikusok.

Egy cardiffi kisüzemi sörfőzde vezetője a BBC-nek elmondta, hogy az ottani Oasis-fellépéseknek köszönhetően megnégyszereződött a bevételük, de a városközpontban található kocsmák is tömve voltak. A két Oasis-buli napján több mint 800 ezer korsó sör és cider fogyott, ami 56 százalékos növekedést jelent az egy héttel korábbi adatokhoz képest, amivel több mint 4 millió fontot kaszáltak a szóban forgó vendéglátóegységek.
Ahogy arról korábban a Világgazdaság is beszámolt, zeneipari szakemberek számításai szerint a turné tizenhét nagy-britanniai állomása nagyjából 1,4 millió rajongót vonz majd, akik összesen több mint egymilliárd fontot költhetnek. Ebben az összegben az igencsak borsos árú koncertjegyek mellett benne vannak a bulik helyszínére való utazás költségei, az ott szállásra, étkezésre elköltött összegek és a különböző zenekaros relikviák, ruhadarabok árai is.





