Gyakorlatilag kiitták a sörkészletükből a Wembley italpultjait az Oasis koncertjein tomboló rajongók: koncertenként 250 ezer korsó sört fogyasztottak el a bulizók, ami új rekordnak számít. Ez a korsónkénti 8,2 fontos árral számolva körülbelül 2 millió fontos bevételt jelent minden egyes este – derül ki a The Times cikkéből.
Összehasonlításképpen, a hasonló kaliberű, a Wembley-t szintén egymás után több este is megtöltő sztárfellépők, mint a Coldplay vagy Taylor Swift koncertjein jóval kisebb mennyiségű sör fogyott: a Chris Martin vezette rockbanda bulijain körülbelül 120 ezer korsó, míg a kanadai énekesnő fellépésein nagyjából 40 ezer korsó sört adtak el, mondjuk a három produkció rajongótábora eléggé különböző, így a fogyasztásbeli eltérések sem mondhatók meglepőnek.
Nem csak a Wembleyben fogyott jól a sör, a koncert előtt a város vendéglátóhelyei is megteltek a bulira alapozó Oasis-rajongókkal, a kocsmák mellett a felső kategóriás éttermek forgalma is érezhetően megugrott, különösen azoké, amelyek valamelyik nagyobb metrómegálló közelében találhatók.
Martin Williams, az Anglia-szerte számos hotelt és éttermet üzemeltető Evolv cégcsoport vezérigazgatója szerint most különösen jól jött ez a lökés a vendéglátóiparnak, amely hónapok óta igen komoly problémákkal küzd. A társadalombiztosítási járulékok és a minimálbér emelkedése miatt tavaly október óta 70 ezer munkahely szűnt meg az iparágban.
A turné első két koncertjének Cardiff adott otthont, és Londonhoz hasonlóan a walesi főváros vendéglátóhlelyeit is valósággal elárasztották az Oasis-fanatikusok.
Egy cardiffi kisüzemi sörfőzde vezetője a BBC-nek elmondta, hogy az ottani Oasis-fellépéseknek köszönhetően megnégyszereződött a bevételük, de a városközpontban található kocsmák is tömve voltak. A két Oasis-buli napján több mint 800 ezer korsó sör és cider fogyott, ami 56 százalékos növekedést jelent az egy héttel korábbi adatokhoz képest, amivel több mint 4 millió fontot kaszáltak a szóban forgó vendéglátóegységek.
Ahogy arról korábban a Világgazdaság is beszámolt, zeneipari szakemberek számításai szerint a turné tizenhét nagy-britanniai állomása nagyjából 1,4 millió rajongót vonz majd, akik összesen több mint egymilliárd fontot költhetnek. Ebben az összegben az igencsak borsos árú koncertjegyek mellett benne vannak a bulik helyszínére való utazás költségei, az ott szállásra, étkezésre elköltött összegek és a különböző zenekaros relikviák, ruhadarabok árai is.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.