Az EU versenyhatósága várhatóan rábólint arra, hogy a Microsoft lezárja az Activision Blizzard felvásárlását, mivel a felügyeleti szerv megelégszik azokkal a licencszerződésekkel, amelyeket a Microsoft felajánlott a riválisainak – írja a Reuters névtelenségüket kérő forrásokra hivatkozva. Az uniós testület a héten április 25-ig meghosszabbította a döntési határidőt.

Az Activison Blizzard aranytojást tojó tyúkjáért heves harc folyik.
Fotó: AFP

Az Activision Blizzardot tavaly januárban több tízmilliárd dollárért felvásárolta a Microsoft, de az üzletet a trösztellenes eljárások miatt még nem sikerült lezárni. A brit versenyhatóság április végén hoz végleges döntést, előzetes jelentésében azonban megállapította, hogy az ügylet létrejötte fékezné a versenyt a brit videójáték-piacon. 

Hasonló aggályokat fogalmaztak meg az uniós és az amerikai felügyeleti szervek is. Bár a redmondi cég azzal nyugtatta riválisait, hogy a birtokába jutott játékok nem lesznek Xbox- és Windows-exkluzívak, ezt versenytársai kétségbe vonták. A Sony, a Google anyavállalata (Alphabet) és a Nintendo 

azzal vádolta a Microsoftot, hogy a Blizzard-sikertermékek – például a Call of Duty (COD) – az akvizíció után más platformokon nem lesznek elérhetők.

Hogy az amerikai cég leszerelje a kritikusokat, felajánlotta a riválisainak, hogy az üzlet után minden platformon elérhető marad a Call of Duty és az Activision Blizzard minden játéka. Így megállapodást kötött a Nintendóval és az Nvidiával is, amelynek értelmében tíz évig lesznek elérhetők a Microsoft birtokában lévő videójátékok a Nintendo konzoljain, valamint az Nvidia GeForce Now nevű felhőalapú játékszolgáltatásában. A Reuters értesülései szerint ezek a megállapodások megnyugtatták az EU versenyhatóságát.

Ugyanakkor szakértők szerint a Microsoftnak nem éri meg korlátozni a COD elérhetőségét, már csak azért sem, mert a játékból több példányt adnak el a Sony konzolokra, mint az  Xboxokra, így végső soron nem érné meg a felvásárlás. Maga Phil Spencer, a Microsoft játékdivízióért felelős igazgatója is arról beszélt augusztusban, hogy a jövőben egyre kevesebb exkluzív program jelenhet meg, ugyanis egyre kevésbé éri meg csak egy platformra játékot készíteni.

Idén is kap folytatást az Activison pénztermelő videójáték-sorozata

Az októberben megjelent Call of Duty: Modern Warfare II a 2022-es év legkelendőbb videójátéka lett, a megjelenése után tíz nap alatt egymilliárd dollárt termelt, így már készül a folytatása. A Sledgehammer csapata által fejlesztett új Modern Warfare – a név még nincs tisztázva, de meglepő módon nem Modern Warfare III lesz – idén ősszel fog megjelenni.