A Burberry brit luxusmárka a piaci várakozásoknak megfelelően 18 százalékos növekedést jelentett az első negyedéves bolti eladásokban, ami a legnagyobb piacának, Kínának köszönhető. A távol-keleti országban 46 százalékkal nőttek az eladások éves szinten, míg Európában 17 százalékkal. A turistáknak köszönhetően Japánban 44 százalékkal lendült fel az értékesítés – derül ki a vállalat gyorsjelentéséből.

Logo,On,Facade,And,Entry,In,Boutique,Burberry.,Luxury,Store
Logo on facade and entry in boutique Burberry. Luxury store Barberry  in international airport in Istanbul. Fashion brand : Turkey, Istanbul - October, 2022
Fotó: Shutterstock

A 2024. július elsejéig tartó folyó pénzügyi év első negyedében Dél-Koreában 6 százalékkal fogyott több a Burberry termékeiből, míg Ázsiában összességében 39 százalékkal nőtt az értékesítés. Az amerikai kontinens továbbra is gyenge pontnak számít, az Észak-Amerikát és Dél-Amerikát is magában foglaló régióban az eladások 8 százalékkal estek vissza. 

Jonathan Akeroyd vezérigazgató elmondta, hogy továbbra is erősnek látja a ruházati és bőráruk piacát, valamint izgatottan várja az új tervező, Daniel Lee szeptemberben érkező új kollekcióját.

A Burberry árfolyama 5 éves
 

A luxuscégek válságállónak bizonyultak az elmúlt időszakban: a Louis Vuitton anyavállalata, az LVMH eladásai 17 százalékkal ugrottak meg az első negyedévben, míg az Armani termékeiből 18 százalékkal fogyott több. A svájci Richemont eredménye is felülmúlta a várakozásokat, miután világszerte nőtt az értékesítés, ráadásul a vállalat részvényárfolyama is csúcsot döntött a közelmúltban. A jelenség megértésében a közgazdaságtan tud segíteni. 

Az LVMH szintén tarol a tőzsdén, így a párizsi székhelyű cég az első európai vállalat lett, amelynek piaci értéke meghaladta az 500 milliárd dollárt. Tulajdonosa, Bernard Arnault pedig a világ egyik leggazdagabb emberének számít. Az elemzők szerint idén a luxuscikkek piaca az előző évhez képest várhatóan 5–12 százalékkal, 360–380 milliárd euróra nő. A szektor forgalma 2030-ra elérheti az 530–570 milliárd eurót, vagyis két és félszer akkora lesz, mint 2020-ban volt.

Barbie miatt márkavitába keveredett a játékbabás Mattel a Burberryvel

Az amerikai védjegyhivatalhoz fordult a Mattel játékgyártó, a főként a játékbabáiról ismert társaság a brit divatlánc Burberry „BRBY” védjegyét véli problémásnak, illetve könnyen összetéveszthetőnek a Barbie márkanévvel. Az amerikaiak beadványa szerint a különböző Burberry ruházati cikkekre, táskákra kitalált BRBY márkahívószó megtévesztheti a vásárlókat, azt a téves képzetet erősítve, hogy bármi közük van a Barbie babákhoz.