Az üdítői mellett a Gatorade, a Lipton és a Quaker márkákról is ismert PepsiCo idén most már csupán a tavalyival nagyjából egyező részvényenkénti nyereségre (EPS) számít az árfolyamhatások kiszűrését követően, szemben a korábban várt, 10 százaléktól valamivel elmaradó növekedéssel. Az organikus – vagyis az árfolyam- és szervezeti változások hatását kiszűrő – bevételbővülést viszont továbbra is 5 százalék alá becsülik – közölte a vállalat csütörtökön.
A fogyasztási cikkek széles választékát – a reggelizőpelyhektől és a gyümölcslevektől a sós csipszekig és az édes üdítőkig – kínáló Pepsinek a romló fogyasztói hangulat mellett meg kell küzdenie az ellátási lánc növekvő költségeivel is, mivel a megemelt amerikai vámtarifák növelik a beszerzési költségeit.
Ahogy előre tekintünk, nagyobb volatilitásra és bizonytalanságra számítunk, különösen a globális kereskedelemben
– mondta Ramon Laguarta vezérigazgató, hozzátéve, hogy a vállalat mindent megtesz, hogy – ahol lehet – tompítsa a növekvő költségek hatását.
A PepsiCo árbevétele amúgy az első negyedévben 1,8 százalékkal, 17,9 milliárd dollárra csökkent. Az árfolyam-ingadozások és a felvásárlások hatásainak kiszűrésével azonban 1,2 százalékkal nőtt.
Az EPS 1,48 dollár lett, azaz egyetlen centtel maradt el az elemzők becslésétől.
New Yorkban, a tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben a Pepsi részvényei 0,8 százalékkal, 142,26 dollárra gyengültek. Tavaly óta pedig nagyjából 6 százalékkal csökkentek, azaz jobban állták a sarat, mint az ez idő alatt 8,4 százalékos esést elszenvedő S&P 500 index.
A kulcsfontosságú észak-amerikai piacon a Frito-Lay – azaz csipszeket, harapnivalókat forgalmazó üzletág – értékesített volumene 1 százalékkal, míg az italoké 3 százalékkal csökkent annak dacára, hogy a vállalat különböző akciókkal igyekszik vásárlásra buzdítani takarékoskodó vevőit.
További nehézségeket okoz a cégnek, hogy az amerikai kormányzat harcot hirdetett a mesterséges színezékek ellen az élelmiszerekben, illetve megtiltotta, hogy a segélyezettek az élelmiszer-utalványaikat üdítők és édességek vásárlására használják fel.
Robert F. Kennedy egészségügyi miniszter éppen ezen a héten jelentette be, hogy az összes kőolajalapú szintetikus élelmiszerfesték használatát fokozatosan meg kell szüntetni, ami a PepsiCo számos termékét érinti. Sőt a tárcavezető az egyes tagállami kormányzókat is rá akarja venni, hogy csatlakozzanak a cukros édességekhez és italokhoz való hozzáférés korlátozására irányuló kampányához.
Az RBC Capital adatai szerint a PepsiCo amerikai értékesítésének közel 6 százaléka az élelmiszer-utalványosok fogyasztásából folyik be.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.