
Kennedy a Pepsit sem kíméli, rontotta profitvárakozását a cég
Az üdítői mellett a Gatorade, a Lipton és a Quaker márkákról is ismert PepsiCo idén most már csupán a tavalyival nagyjából egyező részvényenkénti nyereségre (EPS) számít az árfolyamhatások kiszűrését követően, szemben a korábban várt, 10 százaléktól valamivel elmaradó növekedéssel. Az organikus – vagyis az árfolyam- és szervezeti változások hatását kiszűrő – bevételbővülést viszont továbbra is 5 százalék alá becsülik – közölte a vállalat csütörtökön.

Nőnek az üdítőgyártó költségei
A fogyasztási cikkek széles választékát – a reggelizőpelyhektől és a gyümölcslevektől a sós csipszekig és az édes üdítőkig – kínáló Pepsinek a romló fogyasztói hangulat mellett meg kell küzdenie az ellátási lánc növekvő költségeivel is, mivel a megemelt amerikai vámtarifák növelik a beszerzési költségeit.
Ahogy előre tekintünk, nagyobb volatilitásra és bizonytalanságra számítunk, különösen a globális kereskedelemben
– mondta Ramon Laguarta vezérigazgató, hozzátéve, hogy a vállalat mindent megtesz, hogy – ahol lehet – tompítsa a növekvő költségek hatását.
A PepsiCo árbevétele amúgy az első negyedévben 1,8 százalékkal, 17,9 milliárd dollárra csökkent. Az árfolyam-ingadozások és a felvásárlások hatásainak kiszűrésével azonban 1,2 százalékkal nőtt.
Az EPS 1,48 dollár lett, azaz egyetlen centtel maradt el az elemzők becslésétől.
New Yorkban, a tőzsdenyitás előtti elektronikus kereskedésben a Pepsi részvényei 0,8 százalékkal, 142,26 dollárra gyengültek. Tavaly óta pedig nagyjából 6 százalékkal csökkentek, azaz jobban állták a sarat, mint az ez idő alatt 8,4 százalékos esést elszenvedő S&P 500 index.
A kulcsfontosságú észak-amerikai piacon a Frito-Lay – azaz csipszeket, harapnivalókat forgalmazó üzletág – értékesített volumene 1 százalékkal, míg az italoké 3 százalékkal csökkent annak dacára, hogy a vállalat különböző akciókkal igyekszik vásárlásra buzdítani takarékoskodó vevőit.
Kennedyvel is szembekerült a PepsiCo
További nehézségeket okoz a cégnek, hogy az amerikai kormányzat harcot hirdetett a mesterséges színezékek ellen az élelmiszerekben, illetve megtiltotta, hogy a segélyezettek az élelmiszer-utalványaikat üdítők és édességek vásárlására használják fel.
Robert F. Kennedy egészségügyi miniszter éppen ezen a héten jelentette be, hogy az összes kőolajalapú szintetikus élelmiszerfesték használatát fokozatosan meg kell szüntetni, ami a PepsiCo számos termékét érinti. Sőt a tárcavezető az egyes tagállami kormányzókat is rá akarja venni, hogy csatlakozzanak a cukros édességekhez és italokhoz való hozzáférés korlátozására irányuló kampányához.
Az RBC Capital adatai szerint a PepsiCo amerikai értékesítésének közel 6 százaléka az élelmiszer-utalványosok fogyasztásából folyik be.




