Az Ügyfélkapu a magyar kormányzat elektronikus ügyfélbeléptető és azonosító rendszere. Biztosítja, hogy a felhasználók a személyazonosságuk igazolása után kapcsolatba kerüljenek azokkal a szervekkel, amelyek elektronikus közigazgatási ügyintézést és szolgáltatást nyújtanak.    

Az ügyfélkapu használatának alapvető feltétele a regisztráció. Erre személyesen van lehetőség okmányirodában, kormányhivatali ügyfélszolgálati irodában, az adóhatóság ügyfélszolgálatán vagy külképviseleten. Ha valaki egyéni vállalkozást szeretne indítani, akkor kötelező ügyfélkaput nyitnia. Ha már van ügyfélkapuja valakinek és egy vállalkozásban képviselő lesz, akkor a cégbíróság hozzárendeli az ügyfélkapuját az adott vállalkozáshoz. Az Ügyfélkapu segítségével számos ügy gyorsan és biztonságosan elintézhető. Így például igényelhető a személyi azonosító okmányok pótlása, követhető az adófolyószámla alakulása és az is kiderül, van-e adótartozása az ügyfélnek.