
Autópálya-matrica 2026: váratlan bejelentést tett a kormány, nagy kedvezményeket vezet be a magyaroknak – ők tudják majd igénybe venni
Lázár János kedden a parlament gazdasági bizottságának miniszteri meghallgatásán több témát is érintett, köztük a magyar autópálya-matricák jövőjét is. Az építési és közlekedési miniszter elmondása szerint tárcája 27 állami vállalatot felügyel, melyek 61 ezer embert foglalkoztatnak, így ők az ország legnagyobb munkaadója, mivel ők 49 900 MÁV és Volán dolgozónak is munkát adnak.

Lázár János arról beszélt, most, hogy a tárcájához került a jegypolitika, június 1-től kedvezmények lépnek életbe a magyar autópálya-matricánál. Ez kifejezetten a magyar családokat hozhatja előnybe. A cél, hogy
csak magyarok kapják, külföldiek nem kaphatnak kedvezményt
és családi alapon kell gondolkodni. „Erre teszek ígéretet, már tettem a fideszes képviselőknek is és a frakciónak is” – mondta a miniszter.
Nem ezek az első autópálya-matrica kedvezmények
Szeptemberben hivatalosan is elindult az M1-es autópálya kétszer háromsávossá bővítése. A munkálatok évekig tartanak majd, megnehezítve az autópályán való közlekedést. A személyautóval közlekedő, a sztrádát rendszeresen használók számára a közlekedési nehézségek kompenzálására egyedi „négymegye-matricát” vezetnek be 2026. január elsejétől. A regionális matrica elsődleges célja a főként helyi, az autópályát gyakran használó lakosok kompenzálása a bővítési munkálatok miatt.
A regionális matrica az érintett négy megye (Pest, Fejér, Komárom-Esztergom, Győr-Moson-Sopron) összes többi fizetős útjára is érvényes lesz.
A matricát D1M, D1 és U kategóriában 15 ezer, D2 kategóriában 30 ezer forintért lehet megvásárolni január 1-jétől.
Januártól életbe lép az új rendszer – más szedi az útdíjakat Magyarországon
2026. január elsejétől a Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató Zrt. (NÚSZ) közfeladatai – az úthasználati díjak beszedése és az ehhez kapcsolódó rendszer-üzemeltetés – a Magyar Közút Nonprofit Zrt. hatáskörébe kerülnek. A fúzió elsődleges célja a hatékonyság növelése.
Az átszervezés révén csökkennek a rendszerek fenntartására és fejlesztésére, valamint az útdíjbevételt csökkentő külső szolgáltatókra fordított költségek.
Ezzel párhuzamosan a beszedett díjakból származó bevételek nagyobb része közvetlenül a hazai úthálózat fenntartását és fejlesztését szolgálja majd, anélkül, hogy az úthasználók terhei növekednének.
Ajánlott videók



