Világgazdaság

Már biztos: nem épül tovább a 4-es metró - Vagy mégsem?

A kockázatok sokasága és az akár 56-100 milliárd forintot is elérő hiány miatt Budapest jövő évi büdzséje „válságköltségvetés” lesz, derül ki a Népszava birtokába került koncepcióból. A lap azt írja, hogy csak a legszükségesebb fejlesztésekre lesz pénz, a 4-es metró folytatására nem.

Törölték a 4-es metró második szakaszát a főváros 2017-ig szóló hétéves fejlesztési tervéből, így leáll a Baross tértől a Bosnyák térig tartó újabb ütem megvalósítása – írja a Népszava.  A lap birtokába került 2011-es költségvetési koncepció metró-fejezetében azt olvasható, hogy: "A II. szakasz nem kerül megvalósításra, 2011-től nincs tervezett projektköltség."

A főváros cáfolta a Népszava értesülését, amely szerint az önkormányzat letett volna a 4-es metró második szakaszának megépítéséről. A főpolgármesteri hivatal kommunikációs igazgatója azt mondta: akkor lesz gazdaságos a beruházás, ha elkészül a folytatása is – olvasható az Index-en.

Szűcs-Somlyó Mária közölte, a beruházás második szakasza azért nincs benne a város jövő évi költségvetési koncepciójában, mert egyelőre az első szakaszt akarják befejezni, valamint a BKV-t működtetni - íírja az Index. A kommunikációs igazgató szerint akkor lehet tervezni a beruházás folytatását, ha majd látszik, hogy megvan-e a pénz az első szakaszra.

A Népszava mai számában azt írta, hogy a Baross és a Bosnyák tér közötti második szakasz tervei készen vannak, van környezetvédelmi és vasúthatósági engedély, a metrótörvények alapján pedig a 165 milliárdosra becsült költségből 69-et állna a főváros, 96-ot az állam - uniós pénz nélkül. A meg nem épülő második ütemre eddig 1,9 milliárd forintot költöttek, 2011-től többet nem is terveznek.

Mint már korábban megírtuk, több nagyobb beruházás leállításával, illetve megkurtításával igyekezne stabilizálni pénzügyeit jövőre a főváros.

Megszorításokat hozna, több nagyobb beruházás leállításával járna – a négyes metró Baross tér és Bosnyák tér közti szakasza sem épülne meg –, de hosszú távon megteremtené a gazdálkodási stabilizáció alapjait Budapest 2011-es – állt a költségvetés első munkatervében.

büdzséFővárosi ügyek Autók elemzések - Gazdaság és Pénzügy Nemzetközi konfliktusok Pályázati forródrót épül 2010 emfesz Lakossági energia és üzemanyagárak OTP turizmus leállítás Politikai közvélemény-kutatások LUKOIL Magyarország Kft. Gyógyítás-finanszírozás Malév makroadatok metró Nyugdíjkérdés Magyarországon forintárfolyam Magyar EU-elnökség Külföldi lapvélemények Orbán Viktor Felmérések autóipar Elemzői vélemények Hitelek: lakás A második Orbán-kormány Bűnügyek katasztrófák Neelie Kroes autó Reklám és Média Adósságválság az EU-ban makromutatók Részvénypiacok 4-es metró főváros mezőgazdaság fogyasztási cikkek Karrierklub A munka világa fogyasztóvédelem Deviza- és árupiac Fúzió és akvizíció IMF-megállapodás Szakszervezet - Érdekképviselet beruházás adó Befektetési lehetőségek Mol Európai Unió Vaskerék EU aloldal BÉT Fitch infokommunikáció Egészségügy - Gyógyítás Adórendszer Magyarországon