Az október 30. és november 12. közötti kéthetes akciózás során az Apple 4 százalékkal kevesebb okostelefont értékesített az előző év azonos időszakához képest. Ezzel szemben a Huawei és a Xiaomi által eladott készülékek száma 66 százalékkal, illetve 28 százalékkal nőtt éves szinten a vizsgált periódusban – derül ki a Counterpoint Research elemzőcég adataiból. Ehhez érdemes hozzátenni, hogy a kínai e-kereskedelmi platformok nem közöltek értékesítési adatokat.

Huawei Mate60 ProPassengers are shopping for a Mate 60 Pro phone at the Huawei Store at Xianyang International Airport in Xi'an, Shaanxi Province, China, on November 19, 2023. (Photo by Costfoto/NurPhoto) (Photo by CFOTO / NurPhoto / NurPhoto via AFP)
Az új Huawei egyre kapósabb Kínában.
Fotó: AFP

Kínában minden évben november 11-én tartják a szinglik napját, ami gyakorlatilag a kínai fekete pénteknek felel meg. De már a nevezetes nap előtt is leárazásokkal, akciókkal igyekeznek vásárlásra biztatni a fogyasztókat, ami idén kevésbé lehetett sikeres. Viszont a Huawei és a Xiaomi növekedése hozzájárult ahhoz, hogy az okostelefon eladások összességében 5 százalékkal nőttek a promóciós időszakban – írja a Nikkei Asia.

A jelenség több tényezővel is magyarázható. Az Apple szeptember végén adta ki iPhone 15 sorozatát, míg Huawei augusztusban dobta piacra dobta a Mate 60 okostelefon-családot. Utóbbi készülékekben egy 7 nanométeres Kirin 9000s csip dolgozik, amit a legnagyobb kínai csipgyártó, az SMIC készített. A közösségi médiában közzétett videók és tesztek tanúsága szerint a Mate 60 telefonok 5G mobilinternetre is képesek, 

így a Huawei hazai alkatrészekkel sikeresen kijátszotta a büntetőintézkedéseket.

Ebből kifolyólag a Mate 60 sorozat hatalmas támogatást kapott Kínában, a céget rendszeresen méltatja a helyi média, mivel megkerülte az Egyesült Államok által évekig gyakorolt exportellenőrzést, amely kezdetben megbénította a vállalat okostelefon-üzletágát. A Xiaomi október végén dobta piacra Mi 14 zászlóshajóját, eladásai a megjelenést követően meghaladták az 1 millió darabot.

Az Apple így egyenrangú versenytársakat kapott. Ehhez kapcsolódik, hogy Peking betiltotta az iPhone-ok használatát a teljes állami szférában, ide értve az olyan vállalatokat, amelyekben állami részesedés van. Az Apple a hazai riválisok által támasztott erős versennyel szembesül, miközben a kínai kormány is szorongatja.

Ahogy arról a Világgazdaság beszámolt, a Xiaomi új telefonja a részvénypiacokon is hatalmas sikert aratott. Júniusi mélypontja óta a vállalat a hongkongi tőzsdén bemutatott több mint 60 százalékos ralival, mintegy 20 milliárd dollárral növelte piaci értékét, és ezzel a Hang Seng Tech Index legjobban teljesítő tagja lett, bár az elmúlt héten ismét enyhén gyengült.

Ez az igazi több lábon állás: belekóstol a villanyautó-gyártásba a Huawei és a Xiaomi

Felpörögtek a profilbővítésben gondolkodó okostelefon-gyártók: a Huawei már az előrendeléseket számolgatja, Xiaomi pedig heteken belül előáll első, kereskedelmi forgalomba kerülő luxuskategóriás villanyautójával. A Xiaomi első elektromos autójának sorozatgyártása decemberben indul Pekingben, kereskedelmi forgalmazását pedig jövő februárban kezdik meg