A Brazil Labdarúgó Szövetség a minap bejelentette, hogy meghosszabbítja a Nike-val 1996 óta érvényben lévő szponzori szerződést, így a jövőben is az amerikai sportszergyártó szállítja majd a válogatott felszerelését – közölte a The Athletic.
A korábbi megállapodás két év múlva járt volna le, az új kontraktus 2027-től lép életbe, 2038-ig tart és évente 100 millió dollár bevételt garantál a szövetségnek. A szerződés értelmében a fix szponzori díjon felül a mezeladásokból is részesedés jár majd a braziloknak, az Inside World Football számításai szerint évente nagyjából 20 millió dollár kerülhet pluszban ezen az úton a testület kasszájába.
A Nike nemcsak a felnőtt férfi együttest, de a női csapatot és az utánpótlás-válogatottat, valamint a futsal szakág képviselőit is öltözteti majd.
A vállalat és a brazil csapat együttműködése igen régre nyúlik vissza, a Ronaldo és Ronaldinho fémjelezte legendás alakulat is már a pipás logóval ellátott szerelésben nyerte meg a 2002-es világbajnokságot, ahogy négy évvel korábban Franciaországban is a Nike-logóval a mellkasukon lettek másodikok. A hölgyek ezalatt egy világbajnoki- és két olimpiai ezüstérmet szereztek, legutóbb épp idén nyáron Párizsban.
A brazil válogatott és a Real Madrid sztárja, Vinicius Junior, akit egyébként egyénileg is a Nike szponzorál, természetesen üdvözölte az új szerződés megkötésének hírét.
A Nike kezdettől fogva kulcsszerepet játszik a pályafutásomban, a lehető legjobb felszereléseket biztosítják nekem, ezzel segítve, hogy minél jobb teljesítményt nyújthassak a pályán. Biztos vagyok benne, hogy a válogatott hosszú távú együttműködéséből a fiatal brazil futballisták és az egész sportág profitálni tud majd
– fogalmazott a gólerős támadó.
A Nike részéről Doug Bowles, a cég alelnöke és dél-amerikai térségért felelős vezetője kommentálta a megegyezést. Bowles úgy fogalmazott, hogy az együttműködés meghosszabbítása megerősíti a Nike-nak a brazil foci iránti elköteleződését, és izgatottan várja a közös munka folytatását.
A Nike a közelmúltban elvesztette egyik legfontosabb válogatott partnerét: ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, a portugál nemzeti csapat közel három évtized után vált sportszergyártót. Cristiano Ronaldo és társai 2025-től már a Puma termékeit viselik majd.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.