
Brazil futball-válogatott: eldőlt, milyen mezben játszik Vinícius Júnior és a társai sok száz millió dollárért cserében
A Brazil Labdarúgó Szövetség a minap bejelentette, hogy meghosszabbítja a Nike-val 1996 óta érvényben lévő szponzori szerződést, így a jövőben is az amerikai sportszergyártó szállítja majd a válogatott felszerelését – közölte a The Athletic.

A korábbi megállapodás két év múlva járt volna le, az új kontraktus 2027-től lép életbe, 2038-ig tart és évente 100 millió dollár bevételt garantál a szövetségnek. A szerződés értelmében a fix szponzori díjon felül a mezeladásokból is részesedés jár majd a braziloknak, az Inside World Football számításai szerint évente nagyjából 20 millió dollár kerülhet pluszban ezen az úton a testület kasszájába.
A Nike nemcsak a felnőtt férfi együttest, de a női csapatot és az utánpótlás-válogatottat, valamint a futsal szakág képviselőit is öltözteti majd.
Közel három évtizede Nike-mezben varázsolnak a brazilok
A vállalat és a brazil csapat együttműködése igen régre nyúlik vissza, a Ronaldo és Ronaldinho fémjelezte legendás alakulat is már a pipás logóval ellátott szerelésben nyerte meg a 2002-es világbajnokságot, ahogy négy évvel korábban Franciaországban is a Nike-logóval a mellkasukon lettek másodikok. A hölgyek ezalatt egy világbajnoki- és két olimpiai ezüstérmet szereztek, legutóbb épp idén nyáron Párizsban.
A brazil válogatott és a Real Madrid sztárja, Vinicius Junior, akit egyébként egyénileg is a Nike szponzorál, természetesen üdvözölte az új szerződés megkötésének hírét.
A Nike kezdettől fogva kulcsszerepet játszik a pályafutásomban, a lehető legjobb felszereléseket biztosítják nekem, ezzel segítve, hogy minél jobb teljesítményt nyújthassak a pályán. Biztos vagyok benne, hogy a válogatott hosszú távú együttműködéséből a fiatal brazil futballisták és az egész sportág profitálni tud majd
– fogalmazott a gólerős támadó.
A Nike részéről Doug Bowles, a cég alelnöke és dél-amerikai térségért felelős vezetője kommentálta a megegyezést. Bowles úgy fogalmazott, hogy az együttműködés meghosszabbítása megerősíti a Nike-nak a brazil foci iránti elköteleződését, és izgatottan várja a közös munka folytatását.
A Nike a közelmúltban elvesztette egyik legfontosabb válogatott partnerét: ahogy arról a Világgazdaság is beszámolt, a portugál nemzeti csapat közel három évtized után vált sportszergyártót. Cristiano Ronaldo és társai 2025-től már a Puma termékeit viselik majd.




