
Erődemonstrációra készül a BYD Párizsban
A konnektorról tölthető személygépkocsik (New Energy Vehicle, NEV) világelső gyártója, a BYD is részt vesz az október 14-én kezdődő Párizsi Autószalonon. A Szegeden óriásgyárat építő kínai vállalat kimondott célja a párizsi Porte de Versailles-ban, hogy egyrészt tovább erősítse elkötelezettségét, másrészt bővítse és megszilárdítsa jelenlétét Európa, valamint a világ egyik legfontosabb és legnagyobb piacán.

És erre most minden lehetősége megvan, mert a francia újautó-piacnál Európában csak a német teljesített rosszabbul augusztusban, miután Németországban 27,8, Franciaországban pedig 24,3 százalékkal zuhant az értékesítési volumen.
A BYD a franciaországi eseményen a nagyközönség elé tárja a létező modellpalettája mellett a kontinensre érkező új termékét, illetve a luxuskategóriába tartozó technológiai zászlóshajóját, a YangWang U8-at.
A kínai gyártó az európai megjelenése óta egyébként összesen hat, tisztán elektromos hajtású típust vezetett be:
- az Atto 3-at (kompakt SUV),
- a Hant (felső-középkategóriás szedán),
- a Tangot (felső középkategóriás SUV),
- a Dolphint (kompakt ötajtós),
- a Sealt (középkategóriás szedán) és
- a Seal U-t (középkategóriás SUV).
Lapunk már korábban beszámolt a BYD YangWang U8 óriás terepjárójáról, melynek négy kerekét külön villanymotor hajtja, ezáltal a tapadás és a nyomatékátvitel minden helyzetben pontosan kézben tartható rendkívül rövid reakcióidőkkel. A négy villanymotor teljesen független szabályozása a kormányzási jellemzőket is alapjaiban átalakítja: a jobb és bal oldali hajtás akár ellentétes irányban is járatható, így – a harckocsikhoz hasonlóan – egy helyben is képes megfordulni.
YangWang U8: a tank, amely úszni is tud
Az 5319 milliméter hosszú, 2050 milliméter széles és 1930 milliméter magas, mintegy nettó 3,5 tonnás autót 1197 lóerővel látták el, így nem meglepő, hogy a YangWang U8 3,6 másodperc alatt gyorsul százra, a végsebességét pedig elektronikusan 200 kilométer per órára szabályozták – írja a Totalcar, hozzátéve: amellett, hogy
képes tank módjára egy helyben megfordulni, még úszni is tud
– körülbelül fél óráig.
A rendszer része egy 2 literes turbós benzines erőforrás is, amely a hajtásban nem vesz részt, hanem a generátor szerepét bízták rá a 49,05 kilowattóra teljesítményű akkumulátor töltésénél.
A YangWang U8 kezdőára több mint 150 ezer dollár (körülbelül 53,40 millió forint).
A 90. Párizsi Autószalonon többek között az Alfa Romeo, Alpine, Audi, BMW, Cadillac, Dacia, Ford, Kia, Skoda és a Volkswagen is jelen lesz, a kínai márkákat pedig a már említett BYD mellett a GAC, a Seres, a Skywell és az XPeng képviseli, még a haszonjárműveket készítő Maxus és az Iveco is kiállít. A legnagyobb számban a hazai pályán mozgó Stellantis csoport vonul fel.
BYD: átszúrták, törték, hajlították, hevítették az akkumulátort – ez lett az eredménye
A BYD Magyarország nemrégiben műszaki képzést szervezett a Fővárosi és a Pest Vármegyei Katasztrófavédelmi Igazgatóság tűzoltói számára, hogy megismerjék a kínai elektromos autók műszaki felépítését, különös tekintettel a nagyfeszültségű rendszerekre. Az ázsiai vállalat Blade nevű akkumulátorát ráadásul szigorú laboratóriumi teszteknek vetették alá: átszúrták, összetörték, meghajlították, túltöltötték és egy kemencében hevítették.