A Heineken és az Oxfordi Egyetem legfrissebb kutatása szerint a legtöbb ember elfogadhatónak tartja, hogy alkoholmentes vagy alacsony alkoholtartalmú italokat fogyasszon, ha szórakozni megy, de sokan a társadalmi nyomás miatt mégis az alkohol mellett döntenek.
A 11 842, különböző korú felnőtt megkérdezésén alapuló tanulmány szerint 68 százalékuk már kipróbálta az alkoholmentes vagy alacsony alkoholtartalmú alternatívákat, és 80 százalékuk úgy véli, hogy ezek fogyasztása elfogadhatóbb, mint öt évvel ezelőtt.
Ugyanakkor azok közül, akik évente legalább egyszer vagy kétszer fogyasztanak alkoholt, a válaszadók fele azt mondta, hogy társaságban „mindig” vagy „néha” fogyaszt alkoholt annak ellenére, hogy szándékukban állt az alacsony vagy alkoholmentes alternatívák fogyasztása.
Az emberek jelentős része látszólag teljesen nyitott az alternatívákra, ám a társasági alkoholfogyasztásra továbbra is nehéz nemet mondani
– írta a jelentés szerzője, Charles Spence, az Oxfordi Egyetem kísérletipszichológia-professzora.
Szerinte személyes szinten az alkoholmentes alternatívák nagyrészt elfogadottá váltak, ám amíg ez nem emelkedik társadalmi szintre, addig az eladások nem fognak jelentősen növekedni, tekintettel arra, hogy az alkoholfogyasztás elsősorban szociális tevékenység.
A megkérdezettek jelentős része, 68 százaléka már kipróbálta az alacsony alkoholtartalmú vagy alkoholmentes italokat; közülük a legnagyobb korcsoport a Z generáció 73 százalékkal.
Ugyanakkor ugyanez a korosztály van kitéve a legnagyobb társadalmi nyomásnak, hogy alkoholos italokat fogyasszon:
A szociális nyomás mellett azonban több tényező is közrejátszik abban, hogy a sokat reklámozott alternatívák miért nem tudnak alaptermékké válni a szórakozóhelyeken: a legtöbb fogyasztó szerint ugyanis vagy az áruk túl magas, vagy nem szeretik az ízüket.
A nagy sörgyártók, köztük a Heineken és az AB InBev nagy összegeket fektettek be a reklámozásba és a termékbevezetésbe, hogy kihasználják ezt a trendet, amely a sörfogyasztás lassulásával új piacot teremtett a sörgyártók számára.
Az IWSR italadat-szolgáltató szerint ugyanis a globális sörmennyiség 2023-ban 1 százalékkal zsugorodott.
Ennek ellenére a Heineken elemzői szerint az alkoholmentes és alacsony alkoholtartalmú kategória a következő négy évben várhatóan 4 százalékos összetett éves növekedési ütemmel fog bővülni az ágazat tíz legfontosabb piacán. Egyedül az alkoholmentes termékek esetében 7 százalékos növekedés várható.
Alkoholmentes sör menti meg az angol pubokat
A Guinness elfogyott, korlátozzák a szállítmányokat. Az alkoholmentes sör és az alacsony alkoholtartalmúak viszont egyre népszerűbbek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.