
A BYD valósággal megszállja Németországot – bemutatták a tervet a kínaiak
A kínai BYD elektromosautó-gyártó vállalat értékesítési hálózatának gyors bővítésével kívánja fellendíteni németországi üzletét.

„A németországi piac nem könnyű, még hiányoznak az alapok. Hat márkakereskedőnk van, ami túl kevés egy olyan piacon, mint Németország” – mondta Maria Grazia Davino, a BYD európai üzletágának vezetője kedden a Reuters hírügynökségnek.
Értékesítési partnereivel együtt a BYD jelenleg 27 telephellyel rendelkezik, amit az év végére 120-ra kíván emelni.
„Míg a BYD 24 százalékos piaci részesedésével világelső az elektromos személyautók szegmensében, Németországban a márka még alig ismert” – tette hozzá Davino az új Atto 2 kompakt SUV bemutatóján a Frankfurt melletti Dreieichben.
Tavaly a BYD Európában mintegy 50 ezer járművet adott el, Németországban pedig alig 2900-at, miközben globális eladásai mintegy 40 százalékkal, 4,25 millióra nőttek 2024-ben. A BYD tavaly vette saját kezébe a németországi kereskedői hálózat kiépítését, felbontva a szerződést addigi képviselőjével.
Helyi vállalatok támogatják a BYD terjeszkedését
Amennyiben az év végéig kiépíti értékesítési és szerviz hálózatát 120 helyszínre, akkor a BYD már nem sokkal maradna le Németországban a sikeresebb kínai márka, az MG mögött. A BYD németországi szerviz hálózatát a Boschsal együttműködésben tervezi kiépíteni. „A Bosch támogatásával országos szervizszolgáltatással állunk majd flottaügyfeleink rendelkezésére” – mondta Davino.
Az új Atto 2 SUV modellel a BYD egy nagy járműszegmensben akarja megvetni a lábát viszonylag alacsony belépőárakkal. Az alapmodell a héten kerül a német piacra közel 32 ezer eurós áron. Davino nem nevezett meg értékesítési célt.
Eddig hét BYD modellt exportáltak Kínából Európába. A Kínából származó e-autók behozatalára vonatkozó európai uniós büntetővám tavaly év vége óta van érvényben, és a BYD esetében a 10 százalékos normál vámon felül további 17 százalékos kiegészítő vámot jelent. Davino közölte, hogy a többletköltséget nem hárítják át a vásárlókra, hanem „lenyelik”.
A BYD a jövőben Európában akar autókat gyártani az európai piacra, szintén az importvámok elkerülése érdekében.
A magyarországi gyártás ez év végén indul, ezt pedig egy törökországi gyár megnyitása követné. A BYD már korábban jelezte, hogy újabb európai üzem építése is elképzelhető.
Elárasztották a BYD szegedi gyárát az önéletrajzok: tömegek akarnak ott dolgozni
Minden korosztályból érkeznek az önéletrajzok a szegedi BYD-hoz. A kínai gyár évi 300 ezer jármű gyártására lesz képes.





