A kínai BYD elektromosautó-gyártó vállalat értékesítési hálózatának gyors bővítésével kívánja fellendíteni németországi üzletét.
„A németországi piac nem könnyű, még hiányoznak az alapok. Hat márkakereskedőnk van, ami túl kevés egy olyan piacon, mint Németország” – mondta Maria Grazia Davino, a BYD európai üzletágának vezetője kedden a Reuters hírügynökségnek.
Értékesítési partnereivel együtt a BYD jelenleg 27 telephellyel rendelkezik, amit az év végére 120-ra kíván emelni.
„Míg a BYD 24 százalékos piaci részesedésével világelső az elektromos személyautók szegmensében, Németországban a márka még alig ismert” – tette hozzá Davino az új Atto 2 kompakt SUV bemutatóján a Frankfurt melletti Dreieichben.
Tavaly a BYD Európában mintegy 50 ezer járművet adott el, Németországban pedig alig 2900-at, miközben globális eladásai mintegy 40 százalékkal, 4,25 millióra nőttek 2024-ben. A BYD tavaly vette saját kezébe a németországi kereskedői hálózat kiépítését, felbontva a szerződést addigi képviselőjével.
Amennyiben az év végéig kiépíti értékesítési és szerviz hálózatát 120 helyszínre, akkor a BYD már nem sokkal maradna le Németországban a sikeresebb kínai márka, az MG mögött. A BYD németországi szerviz hálózatát a Boschsal együttműködésben tervezi kiépíteni. „A Bosch támogatásával országos szervizszolgáltatással állunk majd flottaügyfeleink rendelkezésére” – mondta Davino.
Az új Atto 2 SUV modellel a BYD egy nagy járműszegmensben akarja megvetni a lábát viszonylag alacsony belépőárakkal. Az alapmodell a héten kerül a német piacra közel 32 ezer eurós áron. Davino nem nevezett meg értékesítési célt.
Eddig hét BYD modellt exportáltak Kínából Európába. A Kínából származó e-autók behozatalára vonatkozó európai uniós büntetővám tavaly év vége óta van érvényben, és a BYD esetében a 10 százalékos normál vámon felül további 17 százalékos kiegészítő vámot jelent. Davino közölte, hogy a többletköltséget nem hárítják át a vásárlókra, hanem „lenyelik”.
A BYD a jövőben Európában akar autókat gyártani az európai piacra, szintén az importvámok elkerülése érdekében.
A magyarországi gyártás ez év végén indul, ezt pedig egy törökországi gyár megnyitása követné. A BYD már korábban jelezte, hogy újabb európai üzem építése is elképzelhető.
Elárasztották a BYD szegedi gyárát az önéletrajzok: tömegek akarnak ott dolgozni
Minden korosztályból érkeznek az önéletrajzok a szegedi BYD-hoz. A kínai gyár évi 300 ezer jármű gyártására lesz képes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.