A kockázati tőkebefektetők tavaly 97 milliárd dollárt fektettek mesterséges intelligenciával (MI) foglalkozó startupokba az Egyesült Államokban, ami új rekordot jelent. Az induló vállalkozások tavaly 209 milliárd dollárt gyűjtöttek be összesen, vagyis az összeg közel fele az MI-cégeknek jutott, ami az eddigi legmagasabb aránynak számít.
A Bloomberg elemzése szerint a mesterséges intelligenciával foglalkozó startupok egyre több pénzt kapnak, miközben más, korábban felkapott ágazatokban, például a vállalati szoftvereknél egyre nagyobb gondot okoz a pénzszerzés. Ráadásul a frissen beiktatott Donald Trump amerikai elnök több száz milliárd dollárt szán a MI fejlesztésére a következő években, így még jobban felpöröghet az ágazat.
Az adatok alapján a befektetők előszeretettel ruháznak be a generatív mesterséges intelligenciába, miután az MI egyre nagyobb teret nyer: a két éve elindított ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, mivel képes az emberi beszélgetés pontos utánzására, szöveget generál, képeket és videókat készít.
Tud dalokat komponálni, recepteket, e-maileket szerkeszteni vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával. Mindez felkeltette a riválisok érdeklődését is, és jó néhány cég dobta piacra a saját megoldását, a vállalatok pedig azzal igyekeznek a hírekbe kerülni, illetve növelni az eladásaikat, hogy termékeikbe MI-t építenek be. Így tett a Microsoft mellett az Amazon, de van már orosz csetbot is.
Mesterséges intelligenciának összefoglalva azokat a programokat, gépeket vagy szoftvereket nevezhetjük, amelyek emberi beavatkozás nélkül képesek úgy válaszolni vagy viselkedni, mintha természetes intelligenciájú élőlények lennének. Az MI alapvetően a gépek emberhez hasonló képességeit jelenti az érvelés, a tanulás és a kreativitás területén.
A csetbot pedig olyan számítógépes program, amely képes az emberihez hasonló beszélgetésre úgy, hogy irányításához nem szükséges emberi beavatkozás. Bármennyi ügyfelet képes egyszerre kiszolgálni, és tudásához mérten a legpontosabb válaszokat adja a feltett kérdésekre.
Új appot indított a TikTok fejlesztője – MI segítségével gyárthatunk videókat
A ByteDance tulajdonában lévő TikTok csütörtökön bejelentette, hogy a Symphony Creative Studios nevű, generatív MI-videókészítő platformja világszerte elérhetővé vált minden hirdetőnek, miközben a rövid videós alkalmazás igyekszik fellendíteni hirdetési üzletágát. A TikTok a legújabb technológiai vállalat, amely mesterséges intelligencia által generált funkciókat épít be a hirdetési üzletágába.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.