A korábban Twitter néven ismert X módosította a felhasználási feltételeit: a felhasználók a platform használatával beleegyeznek, hogy az X felhasználhatja a nyilvánosan elérhető bejegyzéseiket (megosztott képek, posztok) a mesterséges intelligencia (MI) képzéséhez.
Ahogy terjed a technológia, egyre nagyobb probléma az adatvédelem. Korábban a Facebook és az Instagram anyavállalata, a Meta tervezett hasonló lépést, de meghátrált. Mint a Nemzeti Kibervédelmi Intézet felhívja rá a figyelmet: a felhasználók adatai nagyon értékesek, mivel a nagy nyelvi modelljeik (LLM) betanításához rengeteg információ szükséges.
Azonban a cégek sokszor engedélykérés nélkül használják fel a felhasználók adatait, anélkül, hogy értesítést küldenének nekik vagy azoknak a weboldalaknak, ahonnan átvették az adatokat.
Az MI egyre nagyobb teret nyer: a két éve elindított ChatGPT villámgyorsan meghódította az internetet, mivel képes az emberi beszélgetés pontos utánzására, szöveget generál, képeket és videókat készít. Tud dalokat komponálni, recepteket, e-maileket szerkeszteni vagy fogalmakat tömören összefoglalni az interneten talált információk felhasználásával.
Mindez felkeltette a riválisok érdeklődését is, és jó néhány cég dobta piacra a saját megoldását, a vállalatok pedig azzal igyekeznek a hírekbe kerülni, illetve növelni az eladásaikat, hogy termékeikbe MI-t építenek be. Így tett a Microsoft mellett Amazon, de van már orosz chatbot is.
Elon Musk mesterséges intelligenciával foglalkozó startupja, az xAI is kiadta saját megoldását: a Grokot az X minden Premium+-előfizetője használhatja. A grok egy amerikai sci-fi író, Robert A. Heinlein által kitalált ige, azt jelenti, hogy alaposan megérteni egy jelenséget. A világ leggazdagabb embere szerint a chatbot gyakran humorosan és szarkasztikusan válaszol.
Musk még tavaly jelentette be, hogy a szerinte baloldali-liberális irányban elfogult ChatGPT alternatívájaként létrehozza saját chatbotját TruthGPT néven, de a projektet közben átnevezték.
Új appot indított a TikTok fejlesztője - AI segítségével gyárthatunk videókat
A ByteDance tulajdonában lévő TikTok csütörtökön bejelentette, hogy a Symphony Creative Studios nevű, generatív AI-videókészítő platformja világszerte elérhetővé vált minden hirdető számára, miközben a rövid videós alkalmazás igyekszik fellendíteni hirdetési üzletágát.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.