BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok
Tudástár logo
Gazdasági fogalmak érthetően

E-kereskedelem

Az e-kereskedelem az elektronikus kereskedelem rövidítése, amely azt jelenti, hogy a
termékek és szolgáltatások eladása, megvétele, illetve pénzmozgások az interneten keresztül,
fizikai kontaktus nélkül történnek. Lényegében minden internetes tranzakció ezen
kategóriába tartozik. Az e-kereskedelem nem szükséges, hogy teljesen online menjen végig,
elegendő, ha csak egy része, például a vásárlás folyamata történik a virtuális térben. Az e-
kereskedelem segítségével a vásárlók széles választékot találnak, és gyakran olcsóbban
vásárolhatnak, mint a hagyományos üzletekben. Az e-kereskedelem 1990-es években kezdett
kibontakozni, és a COVID-19 járvány hatására gyorsan nőtt az online vásárlók száma. Az e-
kereskedelem előnyei közé tartozik a kényelmes vásárlás, a széles kínálat, valamint az árak
gyors összehasonlítása. A jogszabályi háttér Magyarországon az e-kereskedelmet
csomagküldő tevékenységként szabályozza, az Európai Unió irányelvei alapján. A
legnagyobb kihívások közé tartozik a fogyasztói csalások és adatvédelmi problémák,
valamint a termékek minőségével kapcsolatos várakozások és valóság közötti eltérés. Az e-
kereskedelem jogszabályi háttere is folyamatosan változik, és a szigorú adatvédelmi
előírásoknak való megfelelés is komoly kihívást jelent az eladók számára. A jövőben
várhatóan az automatizáció, a mesterséges intelligencia és a robotizált raktárak fejlődése is
jelentős hatással lesz az iparágra.

Cikkek a témában

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.