Az e-kereskedelem az elektronikus kereskedelem rövidítése, amely azt jelenti, hogy a
termékek és szolgáltatások eladása, megvétele, illetve pénzmozgások az interneten keresztül,
fizikai kontaktus nélkül történnek. Lényegében minden internetes tranzakció ezen
kategóriába tartozik. Az e-kereskedelem nem szükséges, hogy teljesen online menjen végig,
elegendő, ha csak egy része, például a vásárlás folyamata történik a virtuális térben. Az e-
kereskedelem segítségével a vásárlók széles választékot találnak, és gyakran olcsóbban
vásárolhatnak, mint a hagyományos üzletekben. Az e-kereskedelem 1990-es években kezdett
kibontakozni, és a COVID-19 járvány hatására gyorsan nőtt az online vásárlók száma. Az e-
kereskedelem előnyei közé tartozik a kényelmes vásárlás, a széles kínálat, valamint az árak
gyors összehasonlítása. A jogszabályi háttér Magyarországon az e-kereskedelmet
csomagküldő tevékenységként szabályozza, az Európai Unió irányelvei alapján. A
legnagyobb kihívások közé tartozik a fogyasztói csalások és adatvédelmi problémák,
valamint a termékek minőségével kapcsolatos várakozások és valóság közötti eltérés. Az e-
kereskedelem jogszabályi háttere is folyamatosan változik, és a szigorú adatvédelmi
előírásoknak való megfelelés is komoly kihívást jelent az eladók számára. A jövőben
várhatóan az automatizáció, a mesterséges intelligencia és a robotizált raktárak fejlődése is
jelentős hatással lesz az iparágra.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.